Diensten van BCIP-Trainingen

Diensten van BCIP-Trainingen

Wij leveren 3 diensten:
1- Werving en Selectie en
2- Trainingen en opleidingen in de breedste zin des woords.
3- Coaching

BCIP-trainingen is gevestigd in Hoogeveen.

Bureau Coelingh (BCIP) staat bekend om de no-nonsense benadering in de werkwijze. Onze presentatie, de producten en diensten die we bieden zijn duidelijk.

Onze kernwaarden

De professionals binnen BCIP zijn integer, authentiek, betrouwbaar en leveren kwaliteit en maatwerk. Wij zijn mens- en resultaatgericht en worden gedreven door ontwikkeling, beweging en verandering. Wij zijn bruggen-bouwers en in staat schijnbaar onoverbrugbare tegenstellingen tot normale proporties terug te brengen. Wij vertalen politieke/bestuurlijke, strategische doelen in bedrijfsmatige activiteiten en functioneel gedrag. Wij verbinden beleid, cultuur, middelen en mensen. Wij zijn ondersteuners pur sang, analytisch en communicatief sterk en altijd op zoek naar de vraag achter de vraag. Door onze jarenlange ervaring als adviseurs kunnen wij ons goed verplaatsen in zowel het bedrijfsleven als in de politieke/bestuurlijke arena van de overheid.

Onze stijl is open, transparant en eerlijk. Wij zijn direct en respectvol en op zoek naar wat bindt. Bij medewerkers zijn wij altijd op zoek naar hun unieke (verborgen) talenten en naar het ontdekken van persoonlijke kracht. Wij zijn energiek, zelfstartend, ondersteunend, klantgericht, integrale denkers en doeners. Door ons empathisch vermogen voegen wij zowel voor management als medewerkers waarde toe. Wij weten te overtuigen waar nodig en te sturen waar wenselijk. In onze werkwijze neemt kennisoverdracht een belangrijke plaats in. Zoiets ontstaat door actief luisteren, persoonlijke betrokkenheid, oprechte aandacht (op basis van interesse) en zoeken naar wat mensen beweegt. Daar ligt onze kracht! Een groot aantal bedrijven en organisaties maakt inmiddels gebruik van onze diensten. Onze klanten zijn voornamelijk actief in de sectoren gemeentelijke overheid, sociale werkvoorziening, waterschappen, UWV WERKbedrijf, wooncorporaties, zorginstellingen, onderwijs, productie, justitie, techniek, vervoer, non-profit en zakelijke dienstverlening. Ook voor particulieren en startende ondernemers zijn wij een vanzelfsprekende partner.

Diensten van BCIP-Trainingen

Naast werving en selectie kwam al snel de vraag of we ook trainingen en opleidingen konden bieden en dat zijn we gaan doen. Bureau Coelingh is een sterk groeiend bedrijf dat maatwerk levert. BCIP werkt inmiddels samen met een aantal gerenommeerde ervaren trainers, interim managers en organisatieadviseurs. Het dienstenpakket van BCIP is daardoor enorm uitgebreid. Met veel succes worden onderstaande diensten afgenomen door een groeiend aantal partijen. Hieronder een overzicht van onze diensten.

1.Werving & selectie

Door goed te luisteren naar de behoeften van onze klanten werven we op maat en leveren daardoor uitsluitend hoogwaardige kandidaten tegen een betaalbaar tarief.  Wij leveren personeel vanaf MBO+ en hoger. Wij kunnen uw recruitment traject volledig uit handen nemen. Wij werken op basis van No cure, No pay. Bureau Coelingh Interim Professionals (BCIP) stelt zich net als haar kandidaten en opdrachtgevers professioneel op. Kennis, ervaring, een sterk netwerk en vele referenties staan daadwerkelijk garant voor de beste interim oplossing voor uw personeelsprobleem. In het vakgebied van Werving & Selectie is het ongebruikelijk, maar BCIP gaat met al haar klanten een No Cure, No Pay-regeling aan! Simpelweg omdat we hetzelfde doel hebben als u en we pas tevreden zijn wanneer we dat hebben bereikt: de perfecte interim professional die uw problemen effectief oplost. Luisteren naar uw bedrijfsverhaal en –behoeften, dat is onze sterke kant. Soms heeft u het profiel van de kandidaat al klaar, soms heeft u nog behoefte aan een objectief advies en kennis, wat u eveneens bij BCIP vindt. Wanneer u precies weet wat voor een kandidaat u wilt, gaan wij aan de slag met het uitgebreide functieprofiel. Onze ruime openingstijden (op werkdagen dagelijks van 08.00 tot 21.00 uur en zelfs op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur) maken het voor onze opdrachtgevers makkelijker om effectief te werken aan een oplossing voor hun Human Resource Managementprobleem. BCIP zoekt via haar brede netwerk en diverse kanalen naar de juiste kandidaat voor het profiel, houdt sollicitatieronden, eventuele assessments en maakt een uitgebreide profielschets op basis van de gesprekken en verkregen referenties.

Service stopt niet bij plaatsing. Het werk van BCIP stopt niet bij de plaatsing van de juiste interim professional op de juiste plek. Ook hierin blijken we uniek, maar het is voor ons de normaalste zaak van de wereld.
Wij willen zeker weten dat onze opdrachtgevers en onze kandidaten tevreden zijn (en blijven) met de procedure, de werksituatie en elkaar. Daarom is er tot drie maanden na plaatsing contact en begeleiding met de interim professionals die BCIP plaatst. Op deze manier kunnen eventuele problemen ondervangen worden voor ze ontstaan en is het gevoel ‘echt ingewerkt’ te zijn veel sterker bij de professionals. Met een effectiever, langer en tevreden dienstverband als resultaat, is onze ervaring.

http://www.interim-professionals.eu Voor algemene HBO vacatures zoals accountancy, onderwijs, management, directie, bedrijfsleiding etc,

2.Individuele trainingen

– Weerbaarheidtraining
– Werknemersvaardigheden
– Communicatietraining
– Effectief telefoneren

3.Bedrijfstrainingen

Wees succesvol, het is simpel. Vandaag de dag valt het niet mee om succesvol te zijn. Trainingen kunnen ondersteunen om net even dat stukje extra in huis te hebben wat een ander niet heeft. Motivatie, geduld en volharden horen daar ook bij. Doelstellingen horen bij je carrière en volharden daarin is moeilijk. Trainingen met onderwerpen als communicatie, samenwerken, conflicthantering, solliciteren helpen je je doelstellingen te bereiken.

4.Opleidingen & cursussen

Wij leveren vanuit eigen bestand docenten en trainers aan het onderwijs ( MBO) in diverse vakgebieden. Door de flexibele inzet van docenten worden we veel gevraagd om diensten als Management- en Leiderschapstraining, Communicatietraining en Weerbaarheidstraining te leveren.
Vanaf september 2014 bieden we MBO opleidingen in de derde leerweg.
kijk op https://www.bcip-opleidingen.nl

5.Workshops

Wij kunnen diverse workshops op maat leveren:
– Koude acquisitie
– Omgaan met doelstellingen
– Omgaan met ziekteverzuim
– Demonstraties weerbaarheid

6.Coaching van groepen

Wij combineren vakinhoudelijke coaching met coaching op persoonlijke vaardigheden. Denk hierbij aan leiderschapsprofilering, presentatie- en communicatievaardigheden en persoonlijke effectiviteit.

7.Individuele coaching

Bij individuele coaching ligt het accent op houding en gedrag (attitude), communicatieve en sociale vaardigheden, zelfbeeld, assertiviteit en normen en waarden.

8.Organisatieadvies

– Ontslagprocedures, UWV WERKbedrijf
– Verlaging ziekteverzuim
– Dossiervoering

9.Consult

U kunt onze professionals inhuren als consultant, (beleids)adviseur, procesbegeleider of als kennisspecialist / ervaringsdeskundige. Een frisse blik van een professional vanuit diens jarenlange ervaring op het vlak van coaching, training, management, beleidsontwikkeling en beleidsadvisering op vele aspectgebieden: publieke dienstverlening, HRM, personeelsmanagement, onderwijs, competentieverbetering, planning & control, audit, PDCA-cyclus, cultuurverandering, communicatie, procesmanagement, risicomanagement, INK management model, bedrijfsvoering, doelmatigheid & doeltreffendheid, organisatieontwikkeling, projectmanagement, kwaliteitszorg, telewerken, veranderingsmanagement enzovoorts. Wij hebben veel ervaring met het verbeteren van de onderlinge samenwerking en in- en externe communicatie en het verkrijgen van inzicht in de eigen bedrijfsprocessen vanuit samenhang en helicopterview. Informeert u maar eens naar het door ons ontwikkeld uniek en in de praktijk bewezen concept ‘Samenwerken Plus’. U kunt met ons klankborden en spiegelen op diverse aspectgebieden van uw bedrijfsvoering alsmede continue organisatieontwikkeling.

10.Interim management

Voor het opvangen van tijdelijke capaciteitsproblemen kunt U ons als interim (coachend) leidinggevenden op lager- of middenkaderniveau inhuren, bijvoorbeeld in de rol van adjunct directeur, afdelingshoofd, teamleider, projectleider, procesbegeleider, controller of auditor. Leidinggeven aan professionals past goed bij ons. De inzet van onze interim professionals is tijdelijk, maar het resultaat is duurzaam.

11.Onze professionals

Binnen BCIP Hoogeveen & Zwolle zijn inmiddels 26 trainers actief. Daarnaast werken er landelijk nog 4 personen aan recruitment. Dennis Coelingh, eigenaar, is actief als recruiter en traint actief voor een groot aantal klanten.

In-company

Onze activiteiten kunnen desgewenst in-company dan wel in ons bedrijfspand in Hoogeveen plaatsvinden of in een door ons of door de opdrachtgever gehuurde locatie.

Heeft u interesse in één van onze diensten? Heeft u behoefte aan specifieke deskundigheid tegen een aantrekkelijk tarief? Denk dan eens aan Bureau Coelingh Interim Professionals: uw partner in business. Vraag om een offerte op maat. Wij komen graag bij u langs om onze werkwijze uit te leggen.

Wij willen u ontzorgen en nemen uw werk uit handen! Neemt u de eerste stap? Mail of bel ons gerust!

10.privacyverklaring

BCIP-trainingen slaat naast uw gebruikersnaam en emailadres geen persoonlijke gegevens op. Uw wachtwoord wat gegenereerd wordt is persoonlijk en hebben wij niet opgeslagen. U bent verantwoordelijk voor uw persoonlijke inlognaam en bijbehorend wachtwoord. BCIP verstrekt niets aan derden en hebben geen commerciële doelen met uw inlognaam en emailadres.

Bureau Coelingh Interim Professionals

e-mail: info@bcip-trainingen.nl
KvK nr: 04087507
BTW nr: 8183.15.805

Websites:
www.bcip-trainingen.nl
www.bcip-opleidingen.nl
www.interim-professionals.eu

Onze Algemene Voorwaarden van bcip zijn te downloaden via onze website. Uitgebreide cv’s van onze professionals zijn op aanvraag beschikbaar.